Sivu 1/2

Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 12:36
Kirjoittaja veskola
Olikoha se 3.9.2003 kun tuo Viton paska tuli hankittua. Ihan tarkkaan en nyt juuri muista kun pääsin silloin edellisenä perjantaina tyksistä pihalle. No jokatapauksessa sen vuoden syykuussa se oli, joten on aika muistella kymmenen (10) :shock: vuoden episodia.

3.9.2003: 173 000 km
30.07, 2004 (202 063 km) Moniurahihnan kiristinrulla tippui kadulle
27.09, 2004 (208 000 km) Kannentiiviste hajosi
21.10, 2004 Kannentiiviste on vihdoin saatu vaihdettua merkkikorjaamolla, samalla livahti Mynäpumpu paikalleen
00.09, 2006 (251 322 km): Kannentiiviste hajosi
----
2006:
- Kuparista vesileikattu kannentiiviste
- LDS:n turboahdin
+1000 km ja kannentiiviste alkoi vuotamaan vesitilaan

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 12:53
Kirjoittaja veskola
xx.10.2009 (252 200km):

200d sedanista 2,0 litran OM601 moottori. Öljyruiskut asenneltu. jne.

[tobe add text and pictures]

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 12:54
Kirjoittaja veskola
26.8.2010 (279 067km):

Poistettu liikenteestä ja aloitettu seuraavan moottorin rakentelua.

- head: Nordic Porting Service
- engine: 2,2l, bore 87mm, (200d)
- cam: turbo vito
- pistons: om603 turbo, modified
- rods: turbo vito
- oil jets: yes
- injection: Mynädiesel
- transmissioon: Siekkinen
- turbo: lsd custom

17.07.2012 (279 490 km)

Otettu liikenteeseen

04.08.2012: Kannentiiviste hajonnut jäähdyttimen vesivuodon seurauksena

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 12:58
Kirjoittaja veskola
10.05.2013 (290 285km)
- SKG 'ECU'
- Jäähdytin uusittu

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 13:12
Kirjoittaja kimmo l
Otetaan sille olut tai kaksi.... vai vedetäänkö 5.10 . viru hotellin fransmannissa "homopirtelöö" kaksin käsin kitusiin?

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 19:30
Kirjoittaja HVM
Semmonen tarkennus pitää kysästä, että onkos tää nyt liikenteessä ja käyttöautona? :jerk:

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 04.09.2013 19:46
Kirjoittaja veskola
On juu, tänä kesänä on tullut hurjasti kilometreja, käytiin tanskassa sekä virossakin.

Sent from my bigmolo lumia using Tapatalk

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 05.09.2013 06:22
Kirjoittaja HVM
Hienoo, että viimein on löytyny koossa pysyvä kokoonpano. Oot varmaan oppinukin jotain aiheesta tässä 10v taipaleen varrella? :)

Pikkupussilla matkailu on ihan ykköstä. Mien ymmärrä ensinkään, miten jonku perheellisen pälli kestää pakkautua henkilöautoon esmes viikon reissulle.
Olokoon sitte vaikka varmari. :x

Meillä on alakaa jeesuspussissa 700000 taulussa ja hyvin pyyhkii! :jerk:

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 05.09.2013 19:02
Kirjoittaja gti-perttu
Ja vaihtokoetta vaan paikalleen ku entisestä aika jättää! Pelteiltäänähän se vissiin on vielä ihan terve??

Re: Grazy tuning Vito: 10 years episode

ViestiLähetetty: 28.02.2014 20:41
Kirjoittaja veskola
Loistavan ajokauden päätti pieni tekninen murhe tuossa Marraskuun viimeisillä ajoviikolla. Jotain vikinää oli kuulunut konehuoneesta mutta en sen kummennnin jaksanut sitä ihmetellä. Kaiken maailman kahinoita, vikinöitä ja pärinöitä sieltä oli aina kuulunut kun moniurahihna, laturi ja muut on semmosia omia viritelmiä.

Olin menossa Motonettiin hakemaan jotakin tyhjänpäiväistä ihan siinä kesken työpäivän, ajoin parkkiin, sammutin ja kävin asioilla. Hämmästys oli suuri kun palasin autolle ja starttasin, kaikki valot paloivat kojelaudassa. Kurkkasin konehuoneeseen ja diagnoosi oli selvä, moniurahihnahan siellä irrallaan. No ei muuta kun kävellen takaisin työpaikalle, iltapäivällä linja-autolla kotiin, tai meillehän ei pääse kotiin saakka mutta siihen 9km päähän.

Seuraavanpäivän iltana lähdettiin sitten akan autolla sinne työkalupakki kainalossa. Talven ainoita pakkasia tietysti, pimeää jne. mutta mitäs pienistä. Autossa oli onneksi se invertteri niin sai 230V troikan konehuoneeseen ja pyörittelin sitten siellä 4 cm raosta uuden, käytetyn, hihnankiristysrullan paikoilleen. Vanha rulla oli vain irronnut, eli lukitetta siihenkin olisi pitänyt laittaa reilusti. Osasyyllinen saattaapi olla se kiinalainen ebaystä ostettu laturi, jossa ei ole vapaakytkintä. Perhe shoppaili sillä aikaa kaupassa ja kohtahan tuo saatiin käyntiin ja ajeltiin Joulukuun ekaan päivään saakka.

Nyt on vehje seisonut tallissa kuivumassa ja pientä huoltoa ja parannuksia tiettyihin juttuihin on tulossa. Keskuslukon jo sainkin kuntoon, eli tuttua vikaa siellä oven johtosarjassa. Mystinen kylmän puhallus jalkatilaan, joka on vaivannut jo monia vuosia pitäisi vielä keksiä mistä johtuu. Palataan näihin tuonnempana. Muutoin oli ihan jees ajokausi, kilometreja tuli todella paljon, sisälten nuo pari kolme ulkomaan matkaakin. Virossa räpsäytettiin valokuvapönttökin kello 03:00 mutta siitä onneksi ei tullut seuraamusta, ylitys taisi olla vain kymppejä, ei satasia.