Miksin sekoprojekti

Re: Miksin sekoprojekti

ViestiKirjoittaja Miksi » 27.10.2013 15:25

Pöh, kameraa ei muista kanniskella mukana kun tekee jotain ja näillä vesisateilla se olis varmaan sanonut jo sopimuksensa irti.
Kuitenkin maasturin kone on nyt paikoillaan ja pienten vastoinkäymisten jälkeen jopa kiinni vaihteistossa. En huomannut moottorin ohjaintappia, joka on jollain lämpösovitteella tms kiinni, se oli tarttunut toiseen moottoriin ja vaihteistossa oli samassa kohtaa tappi vastassa.. ei ihme ettei meinaa mennä osat paikoilleen.

Maasturin tekeleessä on näemmä syyläri tiukemmin kiinni kuin kuorma-autossa. Siinä on vain 8 kpl M8 pultteja joilla se tulee koriin kiinni. Toivottavasti ei tipu nyt kesken ajon. :roll: Muistaakseni Atecossa ei ollut kuin kuudella pultilla kiinni.

koneen asennus taistelussa katkesi 6pytyn hehkutulppa liian tiukan nostoketjun takia. Meinas teettää töitä saada se irti nätisti. Onneks on puikkohitsi olemassa ja sen verran vielä osas hitsata että sai latin pätkän siihen jolla sai pyöriteltyä hehkun pois..

tänään sitten kattelin romuakkukasaa käynnistyskaapelin kanssa ja pari akkua antoi vielä kipinää niin ne hojon keulille ja epätoivon virne päälle ja kaapeloinnit kuntoon. Aikansa siinä pyöriteltyäni konetta meinas epätoivo iskee kun ei edes luvannut höräystäkään. Sitten iski päälle ajatus härön ja muistikuva tojotan sammutin moottorin systeemistä ja kappas vain eipä se kääntäny moottorin vipua ollenkaan... välitanko irti ja uudelleen kokeilu, sehän hörähti käyntiin samointein.

Kone kuitenkin seis samantein konepellin alta ja ettimään jäähytysnestettä. Nesteen lisäämisen jälkeen auto kuivempaan kohtaan pihalla ja takajarrut purkuun....
on siinä saatettu edellisillä leima yrityksillä saatu hieroa käsijarrua että on jotain lukemaa saaneet dynamoon... tojotassa on erikoinen se käsijarru systeemi, vaijerilla vedetään rummun ulkopuolella vipua joka vetää rummun sisällä vaijeria joka kulkee epäkeskon välitysmutkan kautta jarrukengän vipuun.. nämä linkut tuplaavat vaijerin sisäisen liikkeen epäkeskon kautta, jos ne vaijerit olisi laitettu menemään oikein.. välitys suhdetta piisaa silleen, ettei äkkiä uskoisi kuinka paljon voi takajarrukengät liikkua ja millä voimalla, eikä tarvitse rummun ulkopuolella isoa liikettä olla edes.

liikkuvat kun herkisteli ja kamat laittoi oikein niin sai rummutkin pyörimään ja pysähtymään kuten kuuluu.. samalla sai käsijarrukahvasta purettua 10 mutterin korkopala kasan pois..


piti käydä oikein testaamassa omassa pihassa saviliejussa kuinka tuollanen iso rohjo menee... meneehän se niin kauan ennen kuin akselit "tipahtaa" savensisään silleen että auto makaa pohjastaan kiinni savessa 4 pyörän sutiessa tyhjää... tässä oli hyvä sitten toivoa että vinssi oikeasti toimii... toimihan se majori on kevyempi niin meinas se tulla myös saviliejuun kun pyöritti vinssillä vetoapua..
sivuston tietoa ei saa käyttää omaisuuden suojeluun
Miksi
 
Viestit: 8
Liittynyt: 18.08.2013 18:10

Re: Miksin sekoprojekti

ViestiKirjoittaja gti-perttu » 29.10.2013 22:46

Lisää kuvia niinku olis jo! :angry1:
Syncro - Ja pääset syvemmälle!
Avatar
gti-perttu
2 fast and VAGerious
 
Viestit: 48
Liittynyt: 18.08.2013 14:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Miksin sekoprojekti

ViestiKirjoittaja veskola » 30.10.2013 10:48

Niin, vaikka sitten piirettyjä (paintilla tai kynällä) jos kamera unohtuu :icon_scratch:
Avatar
veskola
 
Viestit: 111
Liittynyt: 01.08.2013 22:32

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron