On vuosi 2011:
Tuossa on edellisen mestarin paikkaus :rofl:
Tuo on siis se takaikkuna, siellä on taikinakittileipuri puuhastellut oikein urakalla.
Jatketaanpas tätä minun hitsauskoulukertomusta...
Tuosta tuli sitten hiekkapuhallettua lähes koko takakulma peltipuhtaaksi, ikkunan raamissa oli vähäksi aikaa tilkittävää hyvää siitä ei saanut tekemälläkään mutta kunhan oppia karttuu niin projekti saavuttaa tavoitteensa... Niin tuo maali piti siis poistaa kun joku oli mennyt maalaamaan ne päälimmäiset kerrokset kiiltavän pintamaalin päälle ja sehän lohkeili siitä irti komesti ihan lastalla...
Kitin alta löytyi "irrallaan" oleva postimerkin kokoinen paikkaus ja sen alta nyrkin mentävä aukko
semmoinen :clap:
Tuo koko ikkunan alareunan 'kaukalo' tuli tehtyä suorasta pellistä, jotenkin sain sen sinne tarttumaan...sekin piti tehdä kahdesti kun se eka kierros jäi liian alas, olisi jäänyt liian suuri kolo pelli ja ikkunatiivisteenä väliin....taas kertyi hyvää oppia osien sovittamisen tärkeydestä. Se pitää tosin viimeistellä koriliimalla kun se on kihara kuin perunapelto ja siellä sisällä on ufojen laskeutumisalustaa...
Juhannuksen viettoa...
Tässäkin kun poisti kitin alta ei oikein löytynyt yhtään peltiä...
Kun lasinasentaja oli ottanut lasin pois oli ikkunankarmi juuri sellainen kuin pelkäsinkin...tai no ei se ihan niin paha ollut mutta kuitenkin. En ole liimalasin vaihtoa ennen nähnyt, eli ne ottavat/leikkaavat multimasterilla lasin irti, sitten vanhaa liimaa samalla vehkeellä pois sen minkä lähtee...uusi liima päälle ja lasi paikalleen...ainakin noin suunnilleen luulen sillä en viitsinyt paljon häiritä. No kuitenkin ikkunankaari näytti tältä (en siis tiedä olisko tuota putsaillut lisää kun sovittiin, että minä putsailen ja maalailen):
Tuossa oli ainoa läpireikä, joka nyt kuvassa on putsittu.
Ei tuo irroittaminen muuten nyt niin ihmeellistä ollut, etteikö sitä voisi itse tehdä...nyt kun sen on nähnyt kertaalleen...ainakin tuossa autossa.
Raakahitsattu...huom, nyt ei ole hitsaussaumoja vielä hiottu. Liimasauma menee just tuon paikan yli.
Yleiskuvaa...
Sitten, huokaus, peittelyä ja peittelyä. En ole vieläkään hankkinut oikeata paperia ja rullatelinettä tuohon tarkoitukseen. Suihkis suihkis
Pikkupilkkuja putsasin ja maalasin a pilarista.
Perjantai-iltana tulee asentaja liimaamaan lasin kiinni ja sitten se on siinä.