Projekti: Starttimoottorin peruskunnostus

Startissa ei ole juurikaan osia, jotka ovat kuluneet loppuun näillä kilometreilla (220 tkm), joten startti avattiin, liikkuvat osat putsattiin ja öljyttiin.

Ruosteisia ja paskasia osia.
Moottori on varustettu alennusvaihteella.
Hiiliä ei kannata turhaan ottaa irti kollektorilta, hiilissä on kulumisvaraa vielä yllin kyllin ja kollektori on hyvässä kunnossa.
Mersuforumin Sivonen sanoi, että bendixlaite pitää ehdottomasti vaihtaa uuteen, joten mihänän päätin purkaa ja putsata sen :-)
Mikäli päättää purkaa bendixlaitteen, se tapahtuu näin. Lyödään lukitusprikka alas esimerkiksi sopivalla hylsyllä.
Bendixlaitteen osien järjestys.
Osat sai liuota crc kylvyssä pari päivää, putsattiin messinharjalla ja akselit yms. 1200 vesi- eli crc hionnalla. Kokoonpanossa kaikki liikkuvat osat öljyttiin aseöljyllä, joihinkin kuula/rullalaakereihin laitettiin vetonivelrasvan ja aseöljyn sekoitusta.

Kun laitat tuon mötikän kuoriin huomaa, että siellä on kestomagneetti joka imaisee sen sisuksiinsa. Älä pidä kiinni hiilisillasta, muutoin se jää käteen.