Projekti: Starttimoottorin peruskunnostus
Startissa ei ole juurikaan osia, jotka ovat kuluneet loppuun näillä kilometreilla (220 tkm), joten startti
avattiin, liikkuvat osat putsattiin ja öljyttiin.
|
|
Ruosteisia ja paskasia osia.
|
|
|
|
|
|
|
|
Moottori on varustettu alennusvaihteella.
|
|
Hiiliä ei kannata turhaan ottaa irti kollektorilta, hiilissä on kulumisvaraa vielä yllin kyllin ja kollektori on hyvässä kunnossa.
|
|
Mersuforumin Sivonen sanoi, että bendixlaite pitää ehdottomasti vaihtaa uuteen, joten mihänän päätin purkaa ja putsata sen :-)
|
|
Mikäli päättää purkaa bendixlaitteen, se tapahtuu näin. Lyödään lukitusprikka alas esimerkiksi sopivalla hylsyllä.
|
|
Bendixlaitteen osien järjestys.
|
|
Osat sai liuota crc kylvyssä pari päivää, putsattiin messinharjalla ja akselit yms. 1200 vesi- eli crc hionnalla. Kokoonpanossa kaikki
liikkuvat osat öljyttiin aseöljyllä, joihinkin kuula/rullalaakereihin laitettiin vetonivelrasvan ja aseöljyn sekoitusta.
Kun laitat tuon mötikän kuoriin huomaa, että siellä on kestomagneetti joka imaisee sen sisuksiinsa. Älä pidä kiinni hiilisillasta, muutoin se jää käteen.
|