Ahtimen vaihtamiseen liittyvää

Koneen huohotus

Ahdinta laiteltiin joulukuussa pihalla paikalleen ja viimeisin ruuvaus tapahtui iltahämärissä 28.11.2004. Ilmansuodatin jäi pakoputken pätkistä kyhätyn putken päähän, joka kiinnitettiin nippusiteillä :-)

Huohotusputken jatkoksi jäi metrin pätkä öljyletkua, joka ohjattiin lokasuojaan.

Uudella ahtimella on nyt ajettu XXX km [217 556 km]. Kevään ensimmäinen päivä 25.3.2004 ja lämpötila nousi vihdoin 10 asteeseen, joten oli aika katsella tekeleitä. Pelkona persiissä oli ilmaputken ruostuminen sisäpuolelta, ulkopuoli oli selvästi ruosteessa. Putkeahan ei ollut suojattu mitenkään.

Muutama kuva putken ulkopuolelta, teiden suolaus juupa juu...
Kuvassa on näkymä ahtimelle menevästä putkesta, sisältä putki on onneksi lähes tuliterässä kunnossa. Ilmansuodatin toimii loistavasti, putken sisäreuna on putipuhdas.
Kuvassa on näkymä alkuperäinen huohotusputken pätkä, jonka päässä vielä öljyämätön K&N suodatin
Venttiilikopan huohotusliitin, 19 mm. Tuon tilalle olisi tarkoitus hommata sellainen, jolla letkun saa tulemaan eteenpäin koneelta. Nyt sekä letku että suodatin lähtevät siihen suuntaan, johon alkuperäisessäkin koneessa (taakse ja vasemmalle).
Suihkutetaan öljyä, odotetaan 20 minuuttia ja suihkutetaan mahdolliset valkoiset pilkut piiloon. Kannattaa suihkuttaa mieluummin liikaa.
Huohotussuodatin paikoillaan...
Ilmaputkelle pintaa
Taas olisi suodatin paikoillaan...